Financieel nieuws/Overig Disney nieuws

Disney waardevolste mediamerk wereldwijd

Brand Finance komt met een . Amerikaanse bedrijven domineren: 17 van de 25 komen uit de VS. Disney staat bovenaan met een waarde van 34,5 miljard dollar, 10 procent meer dan vorig jaar.

De onderzoekers keken onder andere naar marketinginvesteringen, bekendheid, loyaliteit en corporate reputatie.

Disney’s attractieparken zagen in het derde kwartaal van 2016 6 procent meer omzet, grotendeels dankzij de opening van Shanghai Disneyland, dat sinds de opening in juni vorig jaar al 7 miljoen bezoekers mocht verwelkomen.

En het bedrijf verdiende 8 procent meer aan merchandise dankzij de film “Star Wars: The Force Awakens”. De film “Star Wars: Rogue One” verkocht ook veel kaartjes.

LexisNexis is de snelst groeiende mediamerk in de lijst, met een waardestijging van 44 procent naar 1,6 miljard dollar.

Met Britse mediamerken gaat het minder: grootste uitzendmaatschappij ITV zaklte 25 procent in waarde door een daling van advertentie-inkomsten. Reden: onzekerheid bij consumenten en adverteerders door Brexit.

Nederlandse (Luxemburgse) merken in de top 25: TNT, Wolters Kluwer en RTL.

 

Bron: Adformatie.nl

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s